محور حرکت امام حسین(ع) در کربلا، رضایت خداوند بود

محور حرکت امام حسین(ع) در کربلا، رضایت خداوند بود

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) و یاران وفادارشان در حوادث کربلا لحظه‌ای از یاد خداوند غافل نشدند، گفت: هدف نهایی امام حسين(ع) در قيام و نهضت عاشورا عبودیت، پرستش و رضايت خداوند متعال در عالی‌ترین سطح بود.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ خطیب حرم مطهر حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی حرم مطهر با بیان اینکه خداوند تمام مخلوقات را بر اساس نظام احسن خلق کرده، اظهار کرد: ساختار وجودی انسان به گونه‌ای خلق شده است که هر عضوی در جای خود وبر اساس وظیفه‌ای که دارد برای تداوم انسان تلاش می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین «عزيزالله رزاقی» با بیان اینکه هرسیستمی برای موفقیت نیاز به مدیریت درست دارد، خاطرنشان کرد: خداوند عقل را به عنوان مدیری برای سیستم وجودی انسان قرار داده است تا با تشخیص خوبی از بدی وهدایت انسان به سوی فضایل اخلاقی وعدم پیروی از هوای نفس زمینه سعادت او را فراهم کند.
وی با اشاره به اینکه پیامبران الهی کامل‌ترین انسان‌های نسل خود بودند، تصریح کرد : حتی دشمنان اسلام هم در هر دوره‌ای از اینکه بتوانند از امامان معصوم(ع) عیب ونقصی بگیرند عاجز بودند.
استاد حوزه علمیه ابراز کرد: نقل شده زمانی که امام حسین(ع) در نامه‌ای به ستم خواهی ورذایل اخلاقی معاویه اعتراض کردند، اطرافیان معاویه از او خواستند تا درجواب امام(ع) عیب ونقص های خودش و پدرش امیر المومنین(ع) را بیان کند اما معاویه گفت: به خدا قسم که من هیچ عیب و نقصی از این خاندان سراغ ندارم که بتوانم جواب نامه حسن بن علی(ع) را بدهم.
حجت الاسلام رزاقی با بیان اینکه خداوند، عالم تشریعی را نیز به نحوه احسن خلق کرده است، گفت: قرآن کریم در برابرکتاب‌های دیگر مانند انجیل و تورات برتر است چرا که هم لفظ و هم معنای این کتاب از خداوند بیان شده است در حالی که لفظ تورات و انجیل از پیامبران(ص) و معنای آن‌ها از خداوند است.
وی ادامه داد: بندگان خداوند نیز باید در اعمال و عبادات به نحو احسنت عمل کنند؛ چرا که خداوند در این عالم برای رسیدن انسان به مقام خلیفةالله چیزی کم نگذاشته است.
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی ازعبادت‌هایی که امام حسین(ع) به آن بسیار توجه می‌کرد، نماز با حضور قلب بود، خاطرنشان کرد: نماز چهار درجه دارد، اول اینکه فرد نماز را در خانه و بدون حضور قلب بخواند که این پایین‌ترین درجه آن است، دوم، نماز را در خانه و با حضور قلب بخواند، سوم، نماز را در مسجد ولی بدون جماعت بخواند و چهارم آن است که فرد نمازش را در مسجد و با جماعت بخواند که این عالی‌ترین سطح از نماز است.
حجت الاسلام رزاقی با بیان اینکه نماز برای پیوستن به خداوند و دوری کردن از هر چیز، غیر از اوست، تصریح کرد: زمانی که انسان در نماز تکبیرةالاحرام را می‌خواند در واقع محرم به او می‌شود که هر چیزی غیر از خداوند را از خود دور سازد.
وی با ابراز اینکه هر کس در جایگاه خود باید تلاش کند که بهترین باشد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: همه انسان‌های مؤمن باید یک آرزو داشته باشند و براساس آن تربیت شوند، و آن آرزو این است که خداوندا در هر جایگاهی که هستیم ما را پیشوا و الگوی دیگران قرار بده.

 

آثار نوشتاری

ارسال پیام