«سعه صدر» و «صبر» دو شاخصه اصلی تبلیغی پیامبر(ص) است
خبرگزاری فارس: معاونت آموزشهای فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه پیامبر(ص) متناسب با سطح فکری و معرفتی مردم با آنها سخن میگفتند، «سعه صدر» و «صبر» را دو شاخصه مهم تبلیغی نبی مکرم اسلام(ص) برشمرد.
حجتالاسلام والمسلمین علی اصغر ثنایی معاونت آموزشهای فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی در گفتوگو با خبرنگار آیین و اندیشه فارس با بیان اینکه پیامبر خاتم(ص) در عرصه تبلیغ و ابلاغ دین اسلام متکی به خصلت بشیر و نذیر بودند، اظهار داشت: وجود مقدس نبی اکرم ظرف 23 سال با تمام تلاشهایی که انجام دادند، توانستند اسلام را از شبه جزیره عربستان به بیرون از عربستان تسری دهند.
وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در موفقیت تبلیغی رسول(ص) نقش داشتند، یکی از عوامل درونی را شخص خود پیامبر برشمارد و افزود: نبی مکرم(ص) با سعه صدر و صبر زیاد توانستند، در انجام فریضه تبلیغ سربلند بیرون بیایند، همچنین از عوامل بیرونی نیز میتوان به مختصات و معارف برتر دین مبین اسلام اشاره داشت.
حجتالاسلام ثنایی با بیان اینکه رسول اکرم (ص) برای مخاطب خود احترام زیادی قائل بودند، ابراز داشت: پیامبر(ص) متناسب با سطح عقول مردم با آنها سخن میگفتند، لذا در نظر داشتن سطح فکری و معرفتی مردم معیار مهمی در امر تبلیغ است، به طوری که در سیره پیامبر (ص) به این نکته میرسیم که گاهی مخاطبین پیغمبر(ص) کودک، نوجوان، جوان و گاهی علما و رهبانیان مسیحی و یهودی بودند.
وی با تاکید بر اینکه شیوههای تبلیغی رسول خاتم صلی الله علیه وآله وسلم با گذشت زمان، گرد قدمت و تاریخی بر آنها نمی نشیند، ادامه داد: لذا امروز میتوان برای انتقال معارف اسلامی به ملتهایی که نسیم بیداری اسلامی بر آنها وزیده است، میتوانیم از شیوههای تبلیغی پیامبر اکرم(ص) استفاده کنیم.
تخصص
آثار نوشتاری