ظرفیت های علمی و فرهنگی ایران برای تحقق سند چشم انداز

ظرفیت های علمی و فرهنگی ایران برای تحقق سند چشم انداز

نویسندگان: 1- نجف لک زایی 2- محسن مرادیان
چکیده: در این مقاله، نخست، سند چشم انداز بیست ساله و چالش های پیش روی آن و جایگاه جنبش نرم افزاری بررسی می شود. از آن جا که متغیر ظرفیت های موجود، جایگاهی کلیدی در تحقق سند چشم انداز دارد، وضعیت موجود خود و برخی کشورهای منطقه را بررسی و نتیجه این بحث، آشکار خواهد ساخت که تحقق اهداف چشم انداز از نظر احراز جایگاه اولِ اقتصادی و علمی در میان همسایگان و کشورهای آسیای جنوب غربی، به علت مشکلات جمعیتی و بیکاری ناشی از آن و نیز مشکلات زیرساختی در زمینه های آموزشی و علمی و فن آوری، بسیار دشوار است؛ مگر آن که آهنگ رشد خود را نمائی و غیرخطی نموده تا بتوانیم با توجه به وضع موجودِ خود و کشورهای مورد نظر در سند چشم انداز، به اهداف مذکور در سند برسیم .
کلمه های کلیدی:  علم سنجی ، سند چشم انداز ، برنامه ریزی فرهنگی ، برنامه ریزی علمی
منابع : علوم سیاسی سال دوازدهم تابستان 1388 شماره 2 (پیاپی 46)

 

zrfyt_hy_lmy_w_frhngy.pdf930.43 کیلوبایت
آثار نوشتاری

ارسال پیام