سخنران مسجد مقدس جمکران گفت: گریه بر امام حسین(ع) اکسیرناب و کیمیای اکبر است و همین امر تشیع را از انحراف مصون نگه داشته است.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی، در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه گریه بر امام حسین(ع) اکسیرناب و کیمیای اکبر است و همین امر شیعه را از انحراف مصون نگه داشته، ابراز داشت: خداوند متعال جریان کربلا و شهادت امام حسین(ع) را با همه انبیا در میان گذاشت و با اینکه هنوز کربلایی به وجود نیامده بود، اما پیامبران در جریان وقایع آن بودند و بر این مصیبت عظمی گریستند.
وی با بیان این که حضرت آدم(ع) نخستین پیامبر الهی است که روضه امام حسین(ع) برای ایشان خوانده شد، تاکید کرد: اگر دلی برای امام حسین(ع) بشکند، ارزش پیدا می کند؛ به طوری که خداوند در حدیث قدسی می فرماید "اگر لطف و رحمت مرا می خواهید، در دلهای شکسته جستجو کنید". حضرت آدم با روضه امام حسین(ع) دل شکسته شد و خداوند با اشک بر امام حسین(ع) توبه ایشان را به خاطر ترک اولی، پذیرفت.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عظمت عاشورا به حدی است که امامان معصوم(ع) با تمام وجود سعی و تلاش می کردند که آن را زنده نگه دارند؛ به گونه ای که امام زین العابدین(ع) بیش از 35 سال روز و شب برای امام حسین(ع) گریه می کردند. امام زمان(ع) نیز شب و روز بر امام حسین(ع) گریه می کنند.
سخنران مسجد مقدس جمکران افزود: گریه اکسیر اعظم و کیمیای اکبر است و همین گریه ها باعث شده انحراف های عجیبی که در سایر مکاتب وجود دارد، در شیعه وارد نشود.
وی تصریح کرد: گریه بر امام حسین(ع) ما را از ذلت، وابستگی، سستی و نوکری در برابر شرق و غرب عالم مصون داشته و لذا گریه بر اباعبدالله(ع) را نباید دست کم گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین گنجی، عاشورا را فرهنگی پاسخگو و جامعه ساز دانسته و ادامه داد: جوانانی که درد انسان شدن دارند، در مکتب کربلا به مقصد خود می رسند، کربلا فرهنگ انسان ساز است.
وی با بیان این که امام حسین(ع) به کربلا آمد تا درس آزادگی و عزت را به بشریت ارائه کند، افزود: امام(ع) به ما آموخت که به هیچ عنوان نباید با یزید و یزدیان بیعت کنیم و زیر بار سلطه مستکبرین برویم.
سخنران مسجد مقدس جمکران در پایان با بیان این که امام حسین(ع) خون خود را تقدیم کرد تا جهل و جهالت را از بین ببرد، خاطرنشان کرد: در زیارت امام حسین(ع) که "حسین جان من شهادت می دهم نماز را تو زنده کردی"؛ اقامه نماز با قرائت نماز تفاوت دارد، اقامه نماز به ولایت است و ممکن نیست نماز کسی بدون ولایت قبول باشد.
منبع:حوزه
تخصص
آثار نوشتاری